Tuesday, July 04, 2006

ikväll är det dags!!! dags att börja riva muren runt omkring mig, försöka bli hel igen!!!


Jag står i mitten av ett fält, det blåser, regnar och dimman är tjock
jag tittar runt omkring mig men jag ser inget
tar några försiktiga steg
stopp
Jag ser fortfarande ingeting
börjar känna med mina händer
det är hårt, skrovligt, kallt
tar ett steg åt vänster
stopp
Paniken börjar komma, vart fan har jag hamnat
snurrar runt och låter mina händer följa efter
jag är instängd...
Dimman börjar lätta och jag börjar svagt urskilja vad det är som har stängt in mig
mur
en hård skrovlig, kall mur...
min mur
jag drar lätnadens suck, här är jag trygg, här kan ingen göra mig illa

stoppar mina händer i fickorna och blundar
nåt stör min högra hand, drar upp handen
ser min högra hand greppa en hammare
slänger snabbt ner den på marken
stoppar händerna i fickorna igen och blundar
kommer på mig själv stå och snegla på hammaren
stoppar händerna i fickorna igen och blundar hårdare
tittar snabbt för att se om hammaren är kvar, det är den
jag ser hur jag med skakiga händer tar upp hammaren
ska jag våga
bara ett litet slag kan inte skada
dunk
ser hur lite av muren ramlar ner vid mina fötter
slänger ner hammaren hammaren brevid smulorna av muren
blundar så hårt jag bara kan nu
det snurrar i huvudet
våga, våga, våga
tar ett djupt andetag
mina skakiga händer tar upp hammaren igen, jag blundar
våga, våga, våga
dunk
lite mer lossnar
jag är rädd, rädd för vad som finns utanför min mur
jag sväljer, tar ett stadigare tag om hammaren
dunk, dunk, dunk
vågar inte titta, inte än
dunk, dunk, dunk
öppnar försiktigt mina ögon
det är ett stort hål i muren nu och jag känner frisk luft i mina lungor
ska jag kanske våga, våga bli fri
dunk, dunk, dunk
jag vågar, jag är livrädd men jag vågar
dunk, dunk, dunk
jag är fri

2 comments:

Vicky M said...

Duktig sofie som också bloggar :))
puSS Vickan

Anonymous said...

Hmmm....Ja det är väl på tiden...Vi är ett litet gäng som står och väntar här på andra sidan..Eller nåt..Vet inte vad som rör sig hos dig riktigt just nu och det känns lite orättvist faktiskt...

Tänker på dig och hoppas du kryar på dig snart. Önskar jag var där och pysslade om dig. Citronvatten, glass, ballerinakakor och saft. Taskit om dig att vara så hängig nu i denna värmen. Hoppas du kan få lite svalka av att öppna fönstren.